söndag 14 december 2008

Just do it!

När jag var liten uppmanades jag av mina föräldrar att alltid vara förnuftig och tänka efter ordentligt före. Det har för min del blivit för mycket av tänkandet så ett gott råd till mina barn lyder "Tänk inte alltid så mycket utan sätt igång och gör det du ska göra".
Risken med att tänka för mycket är att man fastnar i tankarna. Ett av mina knep ffa i tider då det är mycket omkring eller för mycket jobbigt är att stänga av tankarna och bara vara och göra det jag ska eller bara (över)leva. Så är det t ex före jul när det är mycket eller när det är extra tufft på jobbet eller när barnen krånglar med sömnen, trotsar mm. Börjar jag tänka hur mycket jag har att stå i eller hur jobbigt allt är så är det kört - då "drunknar" jag.
Så är det oxå med träning. För i tiden började jag analysera duggregnets hastighet, vindens riktning, halsmandlarnas strävhet och så... blev det inget löppass till slut av allt tänkande.
Nu förtiden så är det att ge sig ut om det är träningsdag, därmed basta.
Just do it, som en sportfirmans motto lyder.
Jag skriver under på det!

Distans: 5,6 km
Tid: 29:11 min
Min/km: 5:13

Utmaningsrapport: idag var sista passet på v 6 och för första gången klarade jag 5 armhävningar mindre än vad jag skulle ha gjort. Attans oxå. Jag som tänkte göra försök på 100 imorgon....

2 kommentarer:

  1. Där är vi riktigt lika. Det är bara att göra det... Ibland kan det bli fel. Men det tar mindre tid att reparera det än att stå och överväga varje beslut.

    SvaraRadera
  2. Masse: jag tror att vi kvinnor har blivit uppfostrade till att bli så eftertänskamma att det sätter käppar i hjulet många gånger!

    SvaraRadera