onsdag 10 december 2008

Löpning med bord i magen

Igår var vi på julbord med jobbet här. Det var finfint. Jag börjar känna mig som en rutinerad julbordare även om det bara blir 1 gång per år! Jag äter det vi inte får så mycket av hemma eller hos svärmor dvs olika fisk- och grönsaksrätter. Jag ratar helt köttbullar, prinskorvar, skinka mm. Och så blir det förstås en full tallrik med efterrättsgrejer!
All denna mat var nog en bra uppladdning för kvällens runda som blev närmare milen! Jiipie!
Det var både backigt och motvind och snöslasket piskade i ansiktet och pannlampans sken försvann men det var härligt och jag kom hem helskinnad.

Distans: 9,2 km
Tid: 51:25 min
Min/km: 5:35

5 kommentarer:

  1. Duktiga du!!! Själv försöker jag snabbträna på lunchen. För efter jobbet åker jag bara hem, äter och somnar. Övertid som heter duga och jag är glad om jag ens hinner pissa på dagarna

    Jag avskyr julen mer och mer för varje dag=)

    Nä, nu ska jag käka gröt, ägg och iväg till jobbet igen. Men starkt jobbat tjejen!!!

    SvaraRadera
  2. Kerstin: jag gillar inte heller julen trots att jag fyller år på julafton! Men jag älskar advent dvs alla förberedelser - att pynta, pyssla och baka.

    SvaraRadera
  3. Hua - de där julborden brukar kunna ge energi åt flera löprundor... jag ska avverka en runda ikväll och göra mig av med dagens firande. Orkar knappt resa mig ur stolen...

    SvaraRadera
  4. Åhh vad duktig du är =)Här måste jag kika in ofta och få inspiration!! Själv springer jag just nu mest på löpbandet och tycker att det är bättre än att inte springa. Tränar i stället mycket annat just nu men har lovat mig själv att NU SKA JAG BANNEMIG UUUUT och springa så ge mig en spark i baken=)

    SvaraRadera
  5. Pain: välkommen hit. Vi får helt enkelt inspirera varandra...

    SvaraRadera