lördag 20 december 2008

Värsta veckan

Ja, på länge. Träningsmässigt alltså. Jag är omotiverad ffa att ge mig ut i mörkret. Häromdagen missade jag löpningen helt. Men det gäller att blicka framåt. Nästa vecka är vi ju hemma båda två flera dagar så då kan jag kanske ta en löptur varje dag. Och så ska jag springa lite utan att tänka på klockan och tiden, bara springa för nöjes skull. Ska kanske ta ett par lågintensiva långpass istället för att variera mig... Och så skära ner på sockret igen.... På något sätt häger det ihop : mycket socker och mat = minskat sug för träning.

Distans: 5,6 km
Tid: 29:30 min
Tempo: 5:16

6 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag har ju lämnat bort allt socker och inte ätit sådant sedan i augusti men nu har jag slutat att vara så petig och äter lite ibland men det sköna är att jag inte har något sug och att jag utan ansträngning kan låta bli allt gott på kaffebordet på jobbet=) Nu ska jag ut i skogen och springa , är så skönt efter nattjobb!! Har annars lagt in dig på min blogglista för att fortsätta bli inspirerad av dig =)

    SvaraRadera
  2. Pain: nu har jag lagt till din blogg på mina favoriter! Härligt att vi kan inspirera varandra. Jag ahr funnit så många träningsvänner i cyberrymden. Det är svårt med såna IRL.

    SvaraRadera
  3. åh vad jag känner igen det där med sockret. bara att fokusera igen!

    SvaraRadera
  4. Totaltokig i godis och cola, men strikt enbart på lördag kväll. Vet inte om det påverkar mig på söndagsträningarna, egentligen.
    Kanske skulle testa utan godis en lördag och se om det blir någon skillnad.
    Å andra sidan har jag lagt krökandet åt sidan. Totalvit sedan 13 månader och DET har gjort skillnad. Även om jag bara tog ett par fredags- eller lördagsöl på kvällen kändes det i kroppen dagen efter. Klart det bästa jag gjort för mitt välbefinnande!

    SvaraRadera
  5. Visst är det så! I förrgår sprang jag bara för att springa ur ett lyckorus i kroppen, elelr in, jag vet inte. Jag behövde landa och trots förkylning var jag liksom TVUNGEN. Helt utan pulsklocka, helt utan plan, bara röra fötterna och låta bubblande känslan i kroppen få finna ro. Det var fantastiskt!!! Ibland behöver man släppa på kontrollen även om inget så euforiskt hänt som att ha sett sin hund föda valpar (som det var i mitt fall). Lycka till med det oplanerade planerade tränandet i jul!

    SvaraRadera
  6. Mia och Arj: det gör stor skillnad i kroppen med socker, i all fall i min kropp. Bara någon timme efter att jagh intagit för mkt socker får jag en speciell huvudvärk som jag nu känner igen. Så det får bli strikt godis lördagar only!
    Sofy: har läst lite i Runners löparbok och insett:
    1. jag kör för likadana pass = jag tröttnar
    2. Jag kör alltid järnet, npja, nästan alltid.
    Så nu ska jag åtminstone införa lågintensivpass kanske utan klocka och lite längre för att njuta mer.
    Och så är jag lite sigen på MAgdas streak-löpning.

    SvaraRadera