söndag 30 november 2008

Äntligen!


Jag är, sedan kl 13 idag, en lycklig ägare av en Electrolux köksmaskin ( jag fyller år på julafton!!!). Som jag har knådat surdegar för hand sedan i våras - jag har både valkar och skavsår i handflatorna. Men nu får jag stå tillbakalutad och bara titta på, kanske någon gång knåda lite för nöjes skull. Jag och M4 startade direkt med lussebullar som blev gudomligt saftiga och luftiga! Mums. Nu har jag friskat upp mina surdegar och imorgon ska jag baka några Grand Blancs. Mmmmmmm..... Älskar doften av nybakat i huset!

2 kommentarer:

  1. Åh, jag vill oxå ha en sån!!
    Fyller inte år förrän i maj, men den som väntar på ngt gott:)
    //Karin

    SvaraRadera
  2. Karin: ösnka hårt och håll utkik för xtra priser. Vi hade tur och köpte vår nedsatt med 1000 kr! Idag har jag bakat underbara Grand Blanc!

    SvaraRadera