lördag 29 november 2008

Första advent


I år har jag ingen koll alls - imorgon är tydligen första advent. Jag som alltid brukar vara klar vid det här laget med allt pynt och har fyllt frysen med saffransbullar och planerat in alla julklappar. Men jag är inte stressad. Det ordnar sig.

Imorse innan jag åkte till jobbet läste jag i SvD en härlig intervju med Lottie Knutson som är kommunikationschef på Fritidsresor. Hon som gjorde den bästa insatsen efter tsunamin, som fick regeringen att rodna av skam. Hon säger så här:

"Jag tränar på att vara här och nu....och framhåller att simultankapaciteten är den värsta kvinnofällan som finns. Ändå koketterar många med att det är bra att hålla många bollar i luften."

Så sant och ändå är jag själv där ibland, förhoppningsvis mindre nu än förut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar