tisdag 25 november 2008

Orions bälte

Och Karla vagnen var några av stjärnbilderna jag kunde njuta av denna underbara kväll när jag tog mig ut för ett löppass. Barnen var nattade, köket städat och det mesta undanplockat inkl maken som sin vana trogen gick ner till källaren för att online möta sina PS3-soldiers (alltid på tisdagar). Och jag var så sugen på lite löpning. Tänkte ta ett jättekort pass på 3 kilometer men det lev lite mera. Det var kallt, mörkt och halt men lugnt och stilla och det luktade gott av eldad ved...
Distans: 5,0 km
Tid: 25:55
Min/km: 5:11
Väl hemma blev det:
- 2 minuter planka
- 50 raka sit-ups
- 10 sneda sit-ups på var sida
- 20 vadpress på varje ben
- push-ups (OK Mia, jag skriver inte hur många!)

3 kommentarer:

  1. Uh, vad du e duktig! Själv har jag smått hamnat i dvala...

    SvaraRadera
  2. Lena: tack, det kändes bra efteråt. Denna känsla ska jag försöak bevara i kroppen.
    Kerstin: Kom igen Kerstin. jag har ju läst på din blogg att du håller på som sjutton. Svala?? ;o)

    SvaraRadera