torsdag 20 november 2008

Vinterlöpning

Idag var det premiär för vinterlöpning. I strålande sol och en minusgrad begav jag mig ut, påbyltad med ett extra linne (räckte mycket väl och blev över). Det var härligt att komma ut då jag inte sprungit på exakt en vecka - förkylningar och sjukt barn har varit ett hinder... eller en undanflykt? Nåja. Det var halt ute på vår landsväg och jag gled tillbaka i steget. Kände igen det från tidigare vinterlöpning - imorgon kommer jag säkert ha träningsvärk i ljumskarna som fått stå emot lite. Startade lätt, ökade sedan till 5 min-tempo . Sprang så ett par kilometer. Sen blev det motvind och halare så det blev lite lugnare. Tänkte på Mias onda skinka när jag närmade mig 4 kilometers strecket - den kyliga vinden gjorde att min bak blev stel och benen otympliga och blyaktiga. När det var nån kilometer kvar ökade jag så gott det gick (vi det laget lät jag som en astmatiker) . Hela passet gick på ca 5:30-tempo vilket är OK. Jag tänker inte slå några rekord under vintern utan bevara min kondition. Att komma under 5-minuters tempo blir vårens mål.

Distans: 5,6 km
Tid: 30:30 min
Min/km: 5:27

3 kommentarer:

  1. Ja, att kylan ska sätta sig i röven =) Det är väl där vi har all vår isolering vi kvinnor =)

    Finns en typ av värmande underkläder. Som lite längre, tjockare hotpants. Har aldrig provat dem sjävl men e sugen på det. Och röven är hos mig det största på min kropp. Så det får ta emot rätt mycket vind ;)

    SvaraRadera
  2. Röv är bra att ha - att sitta stadigt på och att skaka på i afrodans!

    SvaraRadera
  3. Yeyyy!! =) Och väldigt bra stötdämpning när man trillar av tex hästen ;)

    SvaraRadera