onsdag 26 januari 2011

Vila

Ikväll blir det vila efter en lång dag på jobbet. Fast även vilan går under träningens tecken:


Det ska bli kul att läsa lite som rör just löpningen. Jag gillar träningstidningar men många upprepar sig efter några nummer eller så är de lite för extrema för mig. En tidning jag gillar är Blossom som som har en helhetssyn på hälsa, kropp, kost och träning. Vilken är din favoritträningstidning?

Vila känns extra viktig att lägga in under vintern när det är mörkt och kallt och kroppen går på sparlåga. Vintern är ju en viloperiod så det låter klokt att även låta vår kropp ta det lite lugnare. De senaste dagarna har kroppen fått jobba hårt - i måndags körde jag dels ett 75 minuters PowerYoga pass hemma (Tack Coyntha för en superbra video) dels dag 6 i Stadiums träningsutmaning!. Igår var det dags för löpning med Kårstajoggers som är ett stort stöd i vintermörkret! Det blev dryga 9 kilometer och..... jag stannade inget alls för att gå och det funkade fint! Nu vet jag att det mesta av stoppen sitter i mitt huvud och inte i benen.

Så idag är det vila, läsning och planering av veckans fortsatta träningspass samt maten. Jag funderar oxå på att skaffa en ny jacka för den jag har har gått sönder i blixtlåset. Har haft den i 2 år bara. Hur länge ska en jacka hålla? Har nu kikat på en jacka från Dobsom R90 . Den verkar praktisk med handledsmuddar, reflexfärg + avtagbara ärmar om man vill ha både jacka + väst. Men är det kanske bättre med en annan? Vad har du för synpunkter, kanske har du tips på en superbra jacka av annat märke?

1 kommentar:

  1. Som svar på din fråga. LBB Linus Billiga Bolag! :-)
    Snygg jacka tycker jag och praktiskt att man kan av ärmarna!
    Kram på dig!

    SvaraRadera