måndag 17 januari 2011

Trippel salto

Skönt att dagen är till ända och att jag är inomhus! Fast jag måste se upp för jag är en sådan som kan snubbla på plant golv...
Det började imorse, direkt när jag klev utanför dörren - PANG! en första vurpa på en isfläck. En klassiker med benen saxande uppåt och rakt hårt fall på sidan. Mina tanthöfter verkar inte vara så bensköra ännu så jag klarade mig om än lite stel här och där. Resten av dagen passerade halkfritt tills jag begav mig på min löprunda. Hade som vanligt mina Yaktraxs på skorna - de brukar fungera bäst i snö men även om det är lite is. Efter ca 100 meter på blank is var det i stort sett bar mark på vägen, mycket grus dock vilket gjorde att jag gled bakåt en aning för varje steg. Min vanliga runda på 10200 meter mätte idag 10450 dvs 250 meter längre, kanske pga att det gled så? Hursomhest efter va 5-6 kilometer när jag precis tagit av mig handskarna (skönt att svalka sig lite) så snubblar jag på Yaktraxens gummisidor på något sätt (???) och faller rakt fram på utsträckta och, nu förstås bara, händer. Resultatet: snart ska jag in i duschen och försöka skrubba bort de gruskorn som nu ligger under skinnet i handloben. Inte kul! Och som en grand finale : en rejäl vurpa på det isahla bara 50 meter hemifrån! Jag är glad att det blev milen idag, ffa mentalt för den stäckan brukar vara jobbig för huvudet men säger bara. h****es alla skit för alla vurpor! Nu är jag så j***a trött på denna vinter, is, mörker, kyla och allt möjligt. Men egentligen ganska glad över att jag är frisk nog för att kunna springa milen... Det där sista känner jag mig tvungen att skriva bara för att inte vara så otacksam och för att försöka fokusera på nåt positivt just nu när grusskrubb väntar ! Gonatt!

3 kommentarer:

  1. Jag springer på bandet imorgon... Vill intr halka, lät som Bambi på hal is för dig!

    SvaraRadera
  2. Har tagit Löpbanet på nåder just nu... inte så dumt som jag trodde ffa bra intervallträning just nu!

    SvaraRadera
  3. Låter ine kul! Förstår att du är stel i kroppen idag. Krya på dig!

    SvaraRadera