tisdag 4 januari 2011

Det bränner!

Aj, det bränner som s***n i mina vader och överarmar! Precis som i Klorinmannens strupe.
Men man får skylla sig själv om man smörjer in 80% av sin kropp med värmande Linnex-liniment!
Men från början. Det var jäkligt kallt idag. Inte mycket på termometern som visade lite över minus 11 men fuktigt i luften så att kylam kröp in på bara benmärgen. Jag kan av egen erfarenhet säga att jag är mer frusen nu då jag har ett stillasittande arbete, åker fram och tillbaka i en uppvärmd bil och inte är så vältränad just - muskelmassa värmer med andra ord! Så jag drog mig verkligen för att ta ett löppass idag. Ni vet hur det är - mörkt och kallt och lite trött - då vill man ju bara mysa hemma. Men Prag-halvmaran är ju bara ett stenkast bort så tid får inte spillas, jag inser att jag måste få in 3 regelbundna löppass (helst lite längre oxå) varje vecka för att vara i form. Löparkompisen ringde och då var det bara att ge sig ut. På med liniment och hela munderingen inkl benvärmare ( tack 80-talet och Flash-dance!) och ut i mörker och kyla. Det visade sig snabbt att det var inte alls kallt och snart blev jag en ångande maskin. Det var tungt, det blev en vurpa (körde utan dubbar idag) men det gick och jag är glad att det blev av. Men nu när jag kom in i värmen så började linimentet att värka och bränna. Och jag vet att det blir tusen gånger värre i duschen.... Vad tror ni, märker nån på jobbet imorgon att jag inte duschat ivkäll? ;o)

3 kommentarer:

  1. HÄRLIGT! (Att ni tog er ut menar jag)
    Jag skerv precis på din FB...att det kommer att kännas i duschen/badet då....

    SvaraRadera
  2. Jag har också smörjt mig med det (det är en vit deo-liknande behållare och en fysiologisk kropp på etiketten?) en gång, och jag fick galna reaktioner på huden. Det område på benet som jag smörjt var flammande röda, och aj vad det sved. Tror det lättade efter ett antal duschcreme insmörjningar och avsköljningar!

    Bra jobbat med löparpasset och gott nytt år!

    SvaraRadera
  3. Katharina: jo, tack. Det kändes om man säger milt.
    Sofie: fick exakt samma reaktion som du, skrek i duschen så mkt sved det. Aldrig mer!

    SvaraRadera