torsdag 27 januari 2011

Pass nr 1

Vab-dag idag med en pigg med mycket snorig och hostig Lucas. På schemat stod löpbandsintervaller som jag planerat i några dagar med hastigheter mm. Jag såg framemot att testa mina ny Nike-skor. Det fick jag göra ändå. Medan lillen dels kollade på Dinosaurietåget på datorn dels deltog i delar av träningen ("plankan mamma, plankan") körde jag ett 50 minuters styrkepass. En salig blandning av Join the Movement, MammaExpress, kettlebell, boll + hantelträning. Skönt. Hemmaträning är mycket underskattad enligt mig som i stort sett aldrig tränar på gym!
Hoppas ta en löptur senare ikväll efter middagen med en kompis men det är lätt att säga nu när jag sitter här i solens varma sken. När mörkret faller på och minusgraderna tilltar så kommer LATMASKMONSTRET sakta krypande. Men då gäller det bara att INTE TÄNKA, klä på sig och ge sig ut!
Nu blir det lunch: blomkålsmos + spenatfisk. Fisken fick godkänt av alla pojkarna här hemma och är superenkel att göra.
SPENATFISK:
I en stekpanna fräs ihop lök + vitlök efter smak, tillsätt sedan upptinad hackad spenat (jag hade i lite grönkål som var kvar sedan i julas). Lägg röran i botten på en ugnsfast form, lägg på några saltade filéer från vit fisk, ett lager spenat till, ett lager fisk på det och sedan häll på lite grädde och strö över lite ost. In i ugnen 200 grader i ca 25 minuter.

3 kommentarer:

  1. Åh ytterligare ett recept att testa! Tack! Låter som en bra träningsdag. Själv är jag förkyld...

    SvaraRadera
  2. Oj vilket bra recepet!! Det måste jag göra!
    Vilken fisk får man använda?

    Hur går det med utmaningen?

    SvaraRadera
  3. Tänk, hemmaträning funkar inte alls för mig! Jag kan inte fokusera och saknar alla vikter och maskiner från gymmet.

    SvaraRadera