söndag 26 juli 2009

Fem snabba

Nu är det inte många timmar kvar tills vi ska flyga. Kroppen är nöjd efter att ha fått 5 snabba kilometrar imorse. I sk tröskelfart. Det är så fantastiskt med alla löparbloggar som jag läst sedan oktober ifjol. Jag har inte bara fått en massa nya kompisar utan även lärt mig så mycket - fått tips om löpsteg och fartträning ,om hur man jobbar med pannbenet under långpass, lärt mig använda pulsklocka, GPS mm och nu har jag genom ett inlägg i Coynthas blogg kommit fram till vad som är tröskelpass. Jag hade ju läst om det förut men inte engagerat mig i att testa förrän nu i veckan som gått. I stort sett alla pass som jag kört nu har varit på "mjölksyregräns" och jag har insett att konditionen och benen är klart bättre tränade än vad huvudet tror!
Ha det bra!

9 kommentarer:

  1. Visst är det roligt med alla blogg man läser? Jag är så glad att har träffat/hittat dig! Min träningskompis :D
    Ha det så bra hos mamma!! Vi hörs när du kommer tillbaka.

    Kul att du vet vad din tröskelnivå är nu.

    Kram.

    SvaraRadera
  2. Ha det så bra hos mamsen och njut av bakelserna!

    SvaraRadera
  3. Det är en konst att få huvudet med sig och inte mot sig ;0)

    SvaraRadera
  4. Tröskelträning är den bästa och roligaste träningen. Ha en härlig semester i norrland.

    SvaraRadera
  5. Bakelserna ser urgoda ut! Ät en för mig också :

    SvaraRadera
  6. Haller med om att det ar SUPERBRA att kunna ta del av andras traningsbloggar! Sjalv ar jag en riktigt loparnyborjare och suger at mig av alla tips som publiceras 'out there'. Tack for en trevlig blogg forresten! Bra lasning.

    SvaraRadera
  7. Det låter bra inför Midnattsloppet...
    Ha det bra på semestern!

    SvaraRadera
  8. Härligt att få sån inspiration! Måste också testa ett tröskelpass snart; har bara kört tröskelintervaller ännu. Ha en bra flygtur!

    SvaraRadera
  9. Hoppas ni har det härligt med bakelser och mamma :)

    SvaraRadera