onsdag 8 juli 2009

Tempo

Igår var det dags för lite tempolöpning, lite mer strukturerat än på sistone. Klockan (dock inte pulsbandet) åkte på igen. Jag har kört löpning med klocka fram till februari/mars i årmen sedan tog jag en paus för jag kände mig för det mesta missnöjd med mina tider och upplevde löpningen som oinspirerad och tråkig. Efter det kändes det skönare att träna men mina kilometertider har sakta blivit allt längre och det går ju inte med tanke på att jag har ett mål - jag ska ju springa milen på 50 i år!
Så nu är det - watch on!

Distans: 8,5 km
Totaltid: 47:07 min
Tempo: 5:33
Väder: varmt och fuktigt (enl Runners värsta kombinationen för löpning)
uppjogg 2,2 km 13:30 min dvs 6:08 tempo
tempolöpning 5,15 km 27 min 5:15 tempo
nerjogg drygt 1 km 6:37 min

1 kommentar:

  1. Bra gjort i värmen och fukten, själv tycker jag att det är skönt att tempen gått ner till ca 22 här i gbg nu...

    SvaraRadera