torsdag 2 juli 2009

Kids - don´t try this at home!

Att springa (lunka, lufsa?) i 30-gradig värme är inte att rekommendera. Men det går och fördelen är att man är väldigt mjuk i leder och muskler, en viktig sak när man är gammal och stel som jag. Det blir liksom lite bikram-löpning som även Sara skriver om här.
Nackdelen är att det går så långsamt att myggen hinner äta upp en!
Appropå myggen - jag såg inte en mygga i Norrland men här hemma kretsar det plötsligt av små ättriga blodtörstande insekter som enerverande surrar kring mitt öra så fort jag sticker ut huvudet. Så jag sitter hellre hemma, Piratfarsan har ställt om värmepumpen på AC så livet leker här inne i svalkan.

3 kommentarer:

  1. Ja att man får mjuka leder hade jag inte tänkt på - men det är ju bra! Hoppas att coola familjen inte stelnar till allt för mycket i ACn då :)

    SvaraRadera
  2. Myggfritt... Vänta nu? Bodde inte ni nästan i Norrland? ;)

    Säg bara till Piratfarsan att inte köra för hårt med den omställda värmepumpen... För då kommer det att se ut som Åreskutans topp i vardagsrummet :)

    Fina bilder!

    SvaraRadera
  3. Precis. Det är värre med knotten dock! Jag tog efter och skulle mysjogga (Snorkfrökens recept) klockan tolv på dagen. Det slutade med 5:33-tempo bara för att få komma in i skuggan... en motivationsfaktor m.a.o.?

    SvaraRadera