torsdag 16 juli 2009

10+10+2x5+10

Jag är en copycat så imorse bestämde jag mig för att kopiera den tuffa IF Linnéa träningen som även Träningsglädje-Sara provat för några dagar sedan. Det är tänkt att man ska köra 15 min uppjogg, 15 min snabbtempo, 15 min maxtempo och sist 15 min nedjogg. Jag tränade före frukost och i kvalmiga 23 grader med sega ben efter gårdagens stryketräning så det blev lite annorlunda upplägg som ni ser i rubriken. Maxträning....hmmm... det var kanske 85-90% av max i ansträngningsgrad; först 5 minuter, sedan ståvila 30 sekunder då jag fick öppna och stänga en tung grind på bondgården (vill inte ha en arg bonde efter mig om hans 100 kossor rymmer!) och sedan 5 minuter till så snabbt det bara gick. Och så där jättesnabbt gick det inte, kanske strax under 5-minuters tempo. Men jag är nöjd och var jättesvettig när jag kom hem. Avslutade med lite strech och 20 armhävningar som får ingå i dagens core-träning.
Nu väntar dusch, kaffe och frukost!
Ha en bra dag allihop!
Distans: 7,4 km
Tid: 40:08 min
Tempo: 5:25 min/km

7 kommentarer:

  1. Mycket klokt av dig att anpassa intervallerna efter förmåga. Jag förstår inte hur man kan springa så länge på maxtempo. Tur att ronder bara är två minuter!!!

    SvaraRadera
  2. Åh, då ska jag vara copy-cat och slänga mig ner på golvet och göra armhävningar också :) . Bra jobbat med det tuffa passet!

    SvaraRadera
  3. Bilden säger allt. I LOVE IT!! :)

    SvaraRadera
  4. Håller med Träningsglädje Sara - bilden säger allt! Underbar!

    SvaraRadera
  5. Bra jobbat! Frukosten smakade säkert fantastiskt!

    SvaraRadera
  6. bra kutat!!! med eller utan kor på rymmen hihi!!

    SvaraRadera
  7. Bra jobbat! Kanske var det tjurar i hagen. Och dessa kan få en ruggig fart på löpningen.. :)

    SvaraRadera