fredag 10 juli 2009

Vad gör man tidigt en fredagsmorgon?

Man sitter som en zombie i soffan och försöker blunda en stund till, omöjligt då 1-åringen drar i en. Brygger en kanna kaffe och ger lillen lite gröt. Rullar ut yogamattan och försöker yoga lite - det blir ett par solhälningar och några uppiggande övningar. Försöker göra en gnällig liten glad. Gör lite core-övningar (yeah!) - plankor, ryggups, höftlyft, lite på boll.
Nu vaknar 5-åringen. Bompa är på hela tiden. Vi lägger pussel: "Vad är det? Griiiiisen. Var ska griiiiisen ligga? Hääääär! Vad säger griiiiisen? Hrrrmmmfff!" Vi läser om Mulle Meck och Buffa. Vi bygger koja under matbordet. Nu är Piratfarsan vaken. Nu tar vi frukost.

5 kommentarer:

  1. Tar till mig löparfötterreceptet. Du har inget tips för sönderskavda smalben???

    SvaraRadera
  2. Kan inget annat än skratta, underbart. Jag känner igen mig men jag har bara en vilding. Kaos och en viss längtan efter ensamhet men ändå så jäkla mysigt. Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Hihi, själv sitter jag i "frisörstolen" med 25 kilo balsamspray, fjorton hårfjuppar, ett par risiga flätor och lätt öm i hårbotten. Det är härligt med barn!

    SvaraRadera
  4. Kan bara lugna och säga följande.
    Det kommer en tid när man kan sätta sig och fika, lyssna på fåglarna och bara njuta av tystnaden.

    När klockan sen är ca 14 så hör man "barnen" släpa sig till frukostbordet... När de sen säger God mogon så ler man bara ;)

    SvaraRadera
  5. Andrej: är det efter alla sparkar? Smörj med Miniderm eller Propyless!

    Anna: jag läste ditt inlägg om morgonpigge Vilgot och blev inspirerad. ;o)

    Anna: frisör är en poppis syssla här me´!

    Janne: tiden går snabbt så snart sitter man här med trötta tonåringar!

    SvaraRadera