fredag 10 juli 2009

Att springa med ett mål!

Tog en avstickare från 11 km-rundan (långpass i återhämtningstempo) för att kolla in Hävesjön som är en fiskesjö med inplanterad öring. Skulle vara kul att fiska lite, i alla fall sitta på bryggan och "doppa pinnen" = meta.
Hursomhelst så blev rundan längre än vad jag tänkt mig - nästan 14,5 km i 6-minuters tempo. Jag hade så ont i vaderna och var stel i hälsenorna under hela passet, från början till slut. Jag körde hårt på styrketräningen i onsdags, det straffar sig ibland. , det var ingen skön runda tyvärr. Och jag hade mina tjocka strumpor så fötterna var svullna och varma, skorna trånga (dax att köpa nya!). När jag väl kom hem (trodde inte jag skulle klara det!) tog jag barna till den närliggande sjön Sparren för ett dop. Äldsta sonen som var nog delfin i sitt förra liv hoppade i utan en min, kallt var det. Yngsta doppade sig till knäna. För mig räckte det med fötterna - skönt!
När jag såg den vackra sjön med krusningar på ytan blev jag ännu mer sugen på kajak.
Nu lite mys med film och. Sockerdetoxen har gått bra denna vecka!

4 kommentarer:

  1. Jättefint. Är det den där öringssjön som vi skulle åka och fiska vid?
    Kan ju iofs fråga dig "live" snart :-)

    SvaraRadera
  2. Vad fridfullt det ser ut =)

    SvaraRadera