lördag 25 juli 2009

Traktordag

Hela dagen handlade om traktorer idag, men så är det ju när det är Närtuna Traktordag! En tradition här ute. På förmiddagen samling vid stationen och sedan en traktorkortege som långsamt bullrande och osande kör på småvägar till Närtuna. På vägen ansluter fler traktorer - gamla pärlor dagen till ära nymålade och putsade, prydda med svenska flaggan och släpandeskrindor och flak med entusiaster. Väl framme tävlingar i precisionskörning, fårvallning, hästskokastning, korv med bröd - bara SÅ kul! Och det tyckte inte bara mina grabbar utan även jag. Så häng med nästa år!
Veckans utmaning att träna varje dag fortsätter; jag måste ju vara beredd inför kakfrossan i Warszawa dit jag och äldsta sonen åker imorgon kväll. Vad skönt att vi flyger på kvällen - då hinner jag ju med ett litet springpass imorgon med! Och kanske lite yoga oxå?
Torsdag: började fint med yoga kl 05 :00 men tyvärr vaknade lillkillen 5:20 så det var allt för den dagen.
Fredag: tröskelpass (yeah!) 8,5 km. Försökte ligga så nära mjölksyragränsen som möjligt men då både benen och andningen var fräscha så tror jag att jag kan pressa lite till. Det sitter i huvudet...
Lördag: lugnt pass med vovven, 7,2 km efter ett tokryck i städning efter att lillkillen utan blöja bajsat ner inte bara sig själv utan halva huset. Vilken tur - nu är det rent och fint!

2 kommentarer: