onsdag 6 maj 2009

Svagare för varje dag...

Jag upplever nu att jag blir bara svagare... Ffa i bålen och det är ju den jag tränar mest med olika varierade core-övningar och funktionella dito. Men jag tycker att jag har allt svårare att hålla in magen som putar ut mer än vanligt. Jag är precis hemkommen från styrketräningen. Jag var ganska oinspirerad innan men då vi är några tjejer som tränar ihop så peppade vi varandra ordentligt för vi var ganska omotiverade till träning alla 3. Jag körde lite nya magövningar, plankor, armhävningar, benutfall, mycket övningar för skuldror. Det känns lite hafsigt med styrketräningen när jag tänker efter. Jag tycker jag hade bättre ordning på den när jag tränade hemma 2-3 ggr i veckan. Nu kör jag i lokalen 1 gång i veckan + lite core hemma en dag till. Kanske är det det som är problemet - jag försöker trycka in för mycket på en träning, gör kanske för okoncentrerat, kanske för lätt. Jag lever inte upp till devisen "Ge allt på gymmet". Kanske dax för en PT-timme... Prisa Gud - skatteåterbäringen är här!

3 kommentarer:

  1. Kan säkert vara så att du blir lite splittrad på gymmet, speciellt som ni kör så sällan, ni får väl starta upp eran uteträning här hemma som ni höll på med förra året.

    SvaraRadera
  2. Oj, jag skulle också behöva en kick för styrketräningen. Har så svårt att komma mig för. En PT skulle säkert vara bra... väntar på spänning med rapport ifall du lägger skatteåterbäring förvandlas till en PT!

    SvaraRadera
  3. Ibland är det svårt att hålla uppe motivationen. Inte alltid så lätt att peppa sig själv...

    Men du har ju kört på hårt sista tiden och kroppen kanske vill säga något till dig...

    Vet att du biter ihop och använder både motivationen och skatteåterbäringen på ett vettigt sätt ;)

    SvaraRadera