söndag 31 maj 2009

ARG!

Jag blir så arg. När man går in på Aftonbladet så finns det bara en pyttenotis om marathon!
All annan sport (underförstått: komersiell sport som det ligger stora pengar i) upptar större delen av sportdelen. Men det är ju marathon JAG vill läsa om - om de verkliga idrottarna som i 24-gradigt värme kämpade i över 42 kilometer, som i månader eller år tränat inför denna tävling, de som har starkt psyke och snabba ben! Grrrrr...
Sedan slår jag upp SvD. OK, ett helt 2 sidors uppslag om marathon men när de har intervjuat "de vanliga" löparna eller publiken så fastnar de åter för det negativa, för svenska avundsjukan och rubriken blir - "Tappra men lite korkade". Va f*****n! Precis som i TV soffan häromdagen. Men vad är egentligen mer konstigt (konstgjort?) för den mänsliga kroppen? Att ligga överviktig i soffan och knapra blodtryckssänkande mediciner och vara allmänt sur eller att vara ute i springspåret och uppleva löparglädje (även om det för mig sig en del skador men inga stora jämfört med ex fotboll som är ju SÅÅÅÅÅÅ glamoröst!)! Grrrrrrrrrrrr...

4 kommentarer:

  1. Jo, visst blir man trött!! suck..

    SvaraRadera
  2. Åh vad bra! Kroppen är som sagt gjord för att användas!!!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Expressen hade också en jätteliten notis som bara handlade om vinnarna. Varför inget jättereportage om folkfesten alla underbara motionärer som gör en grym insats??? Och SvD gnällde mest över uteblivna elitlöpare.... GRRR

    SvaraRadera
  4. Håller helt och hållet med. Jag brukar sitta i TV-soffan en liten stund på morgonen och dricka mitt morgonkaffe och när det är "Sportpanelen" på TV4s Nyhetsmorgonn så pratas det bara om fotboll, ishockey (trots att det är sommar) och kanske då och då lite tennis.
    SUCK vad tråkigt...

    SvaraRadera