tisdag 26 maj 2009

Jag firar

Vi har firat vår bröllopsdag med en middag på bykrogen! Och jag har gjort det även genom att höja min maxpuls med 5 slag... genom löpning såklart!
Mina POLARcoach sa:
45 minuters pass ca 7,9 km (de kallar det "easy jog"... ha ha!)
10 minuter i zon 1 (?) 35 minuter i zon 2 och 10 minuter i zon 1
Man måste vara oerhört vältränad för att ligga så lågt i puls och kuta så snabbt. Tack min käre make som har höga tankar om mig och valde "advanced" programmet åt mig!

Mitt pass blev så här:

Distans: 8,1 km
Tid: 42:49 min
Tempo:5:17
Snittpuls: 153
Maxpuls: 182

Kändes av och till tungt men jag fokuserade enligt Mias råd på det som just då kändes lättast.
Pulsen var lite hög i snitt, jag är nog inte i bästa dagsform just nu kan man lugnt säga.
Gonatt!

7 kommentarer:

  1. Om du skulle följt Polarcoachen och inte haft högre än zon 2 puls tror jag du skulle haft maxpuls på runt 135. Du körde lite hårdare kan man ju säga ;-)

    SvaraRadera
  2. Grattis till bröllopsdagen :0)

    SvaraRadera
  3. Grattis till bröllopsdagen och till ett bra pass tycker jag. Och det är ju bra att maken har höga tankar om dig...

    Tror att några pulsslag hade med honom att göra :)

    SvaraRadera
  4. Grattis till bröllopsdagen i efterskott!!
    Vad snygga kläder ni hade!! Så söta ni ser ut!!

    Gud, vad du springer fort!!

    Ja, det är lite svårt med pulsklocka med man vänjer sig!!

    Go on girl!!

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Det där du Magdalena - det går inte av för hackor. När det känns tungt av och till så ger det utdelning.

    Grattis på bröllopsdagen lite i efterskott :)

    SvaraRadera
  6. Mysgos med firandet :)

    Och grattis till pulstoppen!

    SvaraRadera
  7. Hej du, jag har inte stängt ut dig från bloggen. Har bara stängt ner hela sidan =)

    Kommer ha fullt upp med PT, jobb, träning och föda barn så jag ids inte hålla igång så mycket på nätet. Så himla lätt att fastna när man väl sitter här =)

    Nej, nu tillbaka till anatomipapperna... Fäste och ursprung på alla muskelgrupper står på schemat idag... i solstolen så klart ;)

    SvaraRadera