fredag 15 januari 2010

Viloperioden är slut

Och nu gäller det att springa ett kvalitetspass en gång i veckan. Just nu blir det på gym och löpband. Från och med idag är jag stolt ägare till ett årskort på detta ställe. Det finns fler bra gym i Vallentuna men jag valde just detta för att bakom ligger det fina terrängspåret. Så småningom kan jag slippa löpbandet och köra ute och kombinera det med ett styrkepass inne.

Det känns bra att träna skiten ur sig på en fredag eftermiddag - då sitter man ju där och pöser med fredagsmyset och är ganska så nöjd.
Idag blev det femhundringar. Upplägget blev så här:
Uppvärmning i 6:00 tempo - 2,5 km
5:30 - 1,5 km
3x500 meter i 5:00 tempo
2x500 meter i 4:30 tempo
1x500 meter i 3:40 tempo
Nedjogg i 5:30-5:00 tempo - 1 km

Sedan lite snabb styrka:
2x1 min rak planka
2x30 sek sidoplanka
20 armhävningar
2x10 tåhävningar
1x10 benutfall på var sida
1x10 skulderdrag på var sida
40 sit-ups på boll
10 dips på bänk
Sedan lite strech och till slut en skön dusch.

Sällskapet under träningen idag var min nya Ipod med podcaster från Sveriges Radio. Rekommenderar mycket varmt Alex Schulman och Sofia Janokk.
OCh nu lite rakläge i sängen! Får se om jag får till lite skidor imorgon. Gonatt!

3 kommentarer:

  1. Håller med! Träning på fredag eftermiddag är hur skönt som helst. Och Sofia Jannouks sommarprogram är grymt.

    SvaraRadera
  2. Omg! Jag förstår inte hur man kan springa i farter som 3:40 på band! Fast det är nog något fel på mig för jag funkar uppenbarligen inte emd löpband :)

    Grymt jobbat!!

    SvaraRadera
  3. Ulrika: Sofia J har så skön röst och är en riktig berättarperson.

    Andréa: hihi, jag häll på att fall av i 3:40 farten och var tvungen att hålla i mig sista viten! ;o) Men du är ju snabb som vinden "IRL" dvs ute!

    SvaraRadera