måndag 11 januari 2010

Tack mamma!

Åh vad det är kul att shoppa för andras pengar! Jag fick en slant av mor min då jag fyllde jämt nyligen. Har funderat och tänkt på vad jag kan köpa för dessa och imorse fick jag en strålande idé: längdskidor! Sagt och gjort - efter jobbet åkte jag till Sportex i Täby och inhandlade ett längdskidpaket från Fischer. Det viktiga för mig, som inte tänker (eller?) åka Vasaloppet är att skidorna är vallningsfria för jag vill ha de i farstun, åkklara så när barnen somnat för lunchvila eller natt kan jag bara ta mig ut, snabbt, för 20 minuter eller 1 timme i spåret! Så coolt tycker jag nu men jag har faktiskt inte åkt på säkert 20 år! Jag är så ivrig att testa, kanske redan imorgon?
Dessutom inhandlades ett underställ från Craft och halkskydd från Yaktrax. Inspirationen till de senaste kommer från Coyntha! Löprunda med kompis står på schemat imorgon!
So many things to do so little time - hur ska jag hinna med både skidor och löpning (för att bortse från det lilla faktumet att jag även jobbar och hämtar på dagis!). Nåja, det brukar lösa sig!
Gonatt! Men först lite yoga.

3 kommentarer:

  1. Härligt med skidor i present! Jag som är helt novis hade inte ens en aning om att man kunde ha vallningsfria.. :)

    SvaraRadera
  2. Så kul! Lycka till med skidandet. Jag har både ett par vallningsfria och ett par som kräver valla. De vallningsfria funkar alltid bra när det gäller fästet så är det svårvallat före väljer jag dem. Eller om jag har en lat dag och bara vill komma ut så fort som möjligt..

    SvaraRadera
  3. Vilka fina grejer du köpte!!
    Jag vill så gärna köpa ett par skidor också.. kanske Vasaloppet i framtiden??
    Kul att du också köpte halksskydd!! De är perfekta!!! Du kommer att gilla dem!
    Kram.

    SvaraRadera