söndag 10 januari 2010

LYS 2010

Bättre sent än aldrig. Så här 10 dagar in på nya året har jag suttit och tänkt kring mina mål för 2010.
Här kommer del 1 - träningsrelaterade mål eller LYS 2010.
LYS står för: Löpning Yoga Styrka och sammanfattar väl mina satsningar för kommande året i tur och ordning.
Löpning: Fortsatt 3-4 mil/vecka med betoning på att utöka distanserna och löpa mer i terräng framåt sommaren. Ett kvalitetspass i veckan till att börja med. Målet är att klara Lidingöloppet 30 km under 3:30 och ev deltaga i Stockholms Halvmarathon.
Yoga: fortsätta att utforska genom practice inte bara i asanas men även genom anpassad kost och livsstil. Under våren ska jag på en Ayurvedisk konsultation. Jag satsar på 1-3 långa pass per vecka + gärna flera korta morgonpass.
Styrka: mest för att få till det bättre i löpning och yoga men det kommer att bli 1-2 pass per vecka, hemma eller på gymmet. Betoningen ligger på core och funktionellt.
Jag ska tänka på variation i träningen för att hålla motivationen och ffa träningsglädjen uppe, kanske testa nya grejer? något pass? åka in till stan och träna med några bloggare? BBC kommer vara vårens höjdpunkt.
Jag siktar på regelbunden träning i 5 år utan längre uppehåll än 2 veckor vilket ska ge en livslång vana!

Jag återkommer om mina andra mål för 2010 under kommande veckan!

3 kommentarer:

  1. LYS, vilken bra förkortning! Och jag önskar dig lycka till med att nå dina mål!

    SvaraRadera
  2. Ja, vilken talande förkortning! Det säger sig självt att du kommer lysa detta år :)

    SvaraRadera
  3. LYS vidare!
    Härligt att höra om dina intentioner för 2010. Mina är bara LY, med tyngd på Y.
    Kram Helle

    SvaraRadera