lördag 2 januari 2010

Idag tränas...

... musikörat! Jag älskar opera för dess fantastiska skådespel med dramatisk och uttrycksfull sång, tragiska libretton och otroliga scenografin samt kostymerna. I mitt nästa liv skulle jag vilja varfa operasångerska... jämte kock, bagare, författare och PT! ;o)
Livet har kommit i vägen så det har dröjt mer än 10 år från senaste operabesöket, den gången var det Aida, men nu är det dags! Ikväll ska jag gå och se/höra Elektra tillsammans med en god granne. Så någon fysisk träning, annan än att gå i högklackat från Centralen till Operan, blir det inte. Men det gör inget för förmiddagen tillbringades i pulkabacken. Ni som har barn vet hur jobbigt det är att släpa på 2 trötta och griniga barn i uppförsbacke. Kallt ute? Jag kokade under min jacka!
Igår var det dags för årets första pass - körde dryga milen och det var rätt så jobbigt. Mitt underställ + vintertights gjorde att benen var som stela pinnar; det var dessutom halt och jag gled tillbaka i varje löpsteg (känns i ljumskarna idag) och i backarna gick det i snigelfart. Men det gjorde inget för det var fantastiskt vackert ute med all gnistrade snö och sol och jag kunde lyssna till skön musik. Nu är det nya träningsåret invigt. En sammanfattning av 2009 samt mina mål/önskningar för 2010 kommer senare!


3 kommentarer:

  1. Vi har faktiskt tänkt se Barberaren i Sevilla, om vi får till det... Jag dras på något märkligt sätt till opera, inte helt utan motstånd ;) Vet inte riktigt varför.

    SvaraRadera
  2. Jag dras verkligen inte till opera ;0) Kram.

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat med milen trots halka och snö! :) Det är så vackert ute nu!

    SvaraRadera