måndag 25 januari 2010

Falskt larm

Tack snälla ni för alla uppmuntrande tips när jag i fredags skrev om mina ben och mitt huvud som absolut inte ville springa på löpband. Det var nog falskt larm för i lördags kände jag mig springsugen och tog en liten lugn runda på 7,5 km och det gick bra. Igår tog jag en tur i längdskidspåret och det var fantastiskt kul och bara så vackert ute. Lovar att fota nästa gång. Nu ny vecka och nya utmaningar som man bruakr säga.
Här sammanfattar jag alla bra tips på vad man gör när träningslusten och motivationen uteblir:
1. Vänta ut svackan
2. Ägna dig åt alternativträning
3. Se till att träna med en kompis
4. Spring/träna ändå
5. Lyssna på vad din kropp vill egentligen!
6. Tänk inte negativa tankar på löpbandet

3 kommentarer:

  1. Så bra att lusten kommit tillbaka igen! Fantastiskt hur bra vi kan vara på att förstora upp saker ibland. ;-)

    SvaraRadera
  2. Och slappna av. Det tog mig tre år att lära mig att slappna av när jag tränade.

    SvaraRadera
  3. Så sant Andrej. "Don´t take life too serious, bo cool" som den karibiske kocken på Bompa så igår! ,o)

    SvaraRadera