måndag 30 november 2009

Veckoutmaning #4

Den fjärde veckoutmaningen handlar om tacksamhet.
Ägna en stund varje kväll för att i stillhet uttrycka din tacksamhet. Inte bara för att du är frisk och har familj och vänner utan även för de prövningar du utsätts för varje dag, för de människomöten som får dig att växa, för att du utvecklas genom att dra lärdom av dina misstag och nya erfarenheter. Uttryck din tacksamhet för att du är en alldeles speciell del av Universum!
Att uttrycka tacksamhet regelbundet är en bra vaccination mot bitterhet och avundsjuka!

4 kommentarer:

  1. Det ska jag tänka på hela veckan, Tack !

    SvaraRadera
  2. Tack! Vi behöver bli påminda hela tiden om detta!

    SvaraRadera
  3. vad vackert skrivet. Tänkvärt=)

    SvaraRadera
  4. Å den är jag bra på, sitter numera i ryggraden men den började just som en utmaning. Bland det bästa jag gjort.

    Tack för alla fina kommentarer hos mig, nu är jag på väg hem igen och har dötid i San Fransisco och då passar jag på att bloggsurfa. Supernajs på en trist flygplats.

    Kramar

    SvaraRadera