måndag 30 november 2009

Snart medelålders

Det märks att den fysiska kroppen fyller 40 om 24 dagar! Sedan ett par veckor har jag haft lite ont i ländrygen och känt mig lite konstig i vänstra benet. Jag har tagit det lugnt med styrketräning som jag tror utlöste det hela (felaktig teknik i några övningar pga svank i ryggen) och legat på spikmattan. OK, jag har tagit lite Ipren oxå! Men faktiskt så har jag oxå yogat en del. Jag trodde att kanske en del böjningar i yogan orsakat det hela men ju mer jag yogat desto bättre har jag blivit så det är inte så troligt. Men jag är försiktig i vissa rörelser för något diskbråck vill jag inte ha i 40-års present!
Så senaste veckan hade löpning och yoga i fokus och båda har gett nya insikter, framgångar men ffa skön avslappning. Här kommer en veckosammanfattning:

Måndag: yoga ca 1,5 timme
Tisdag: löpning i terräng 8 km
Onsdag: vila
Torsdag: yoga 1 timme
Fredag: löpning i terräng 9 km
Lördag: yoga 1 timme
Söndag: långlöpning: 13,5 km

Logga in här igen om någon timme, när jag yogat klart, så får du läsa om den nya veckoutmaningen, den fjärde i tur och ordning!

1 kommentar:

  1. Hmmm, någon kris på gång kanske? Det har nog jag i alla fall, närmar mig 40 med stormsteg och kroppen börjar faktiskt protestera. Dottern ger vinkar om att simmare pensionerar sig vid 30 års ålder. Hmmmm.

    SvaraRadera