måndag 9 november 2009

Don´t mess with cats

Lördagens kel med grannens katt, som jag är vakt åt, slutade med ett rejält bett i handen med en ilsken infektion som följd: Pasturella heter bakterien, låter vackert men det är inte lika vackert att ha handen i ett alsolpaket. Och pga det ingen yoga ikväll! Men man kan ju använda tiden på ett bra sätt och fixa årets julkort samt fotoböcker till mormor och farmor.
Jag vill passa på och tipsa om superbra julklappar som man ger med väldigt gott samvete, titta här. I butiken hittar du fler prylar bla coola leksaker, väskor mm. Ska man lägga slantarna någonstans så är det här!

Hur går det med veckoutmaningen att sova 8 timmar per natt? Jag sov 7,5 inatt! Visserligen med några "vällinguppvaknanden" men ändå!

4 kommentarer:

  1. Gillar din utmaning! Jag sover nästan alltid 8 timmar per natt, faktiskt :) Jag fungerar liksom inte annars. Tidigt i säng och tidigt upp!

    SvaraRadera
  2. Suck! Sov väldigt lite inatt. Ungefär 5 timmar men ingen riktig djupvila. Kanske spände jag mig :) Nä, det blir så ibland bara. Sover inatt!
    Tråkigt med din hand!

    SvaraRadera
  3. Roligt med lite utmaningar som dessutom kan vara nyttiga...jag sov nog ganska precis 8 timmar i natt. Väcktes av mellansonen (som nu är frisk) Han har sån nattskräck just nu. Det började när han hade sin feber..Han hade det när han var lite också men började alltså igen med förkylningen!

    SvaraRadera
  4. Oj vilken tur jag haft inser jag som delat livet med katter under stor del men aldrig fått nåt infekterat bett. Jag sover i vanliga fall nästan alltid 8 timmar men det här året har ju inte varit normalt på nåt sätt så det är lite rubbat nu..

    Kramen

    SvaraRadera