torsdag 5 november 2009

PT`s good

Igår kväll var det dags för träning med PT igen. Detta var tredje gången vi får ett nytt program. Jag som knappt hunnit vänja mig vid det senaste, kanske för att jag bara kört det en gång i veckan? Det blev åter ett nytt funktionellt program som var väldigt allroud - benböj, utfall, rodd stående och liggande på boll, armhävningar mm. Svettiga blev vi och precis när vi trodde att vi var färdiga så kom grand finale med 2x4 stationar á 40 sekunder där svetten lackade rejält - ryssar (sneda bålvridnignar med vikt), benlyft på bänk, knife-jacks på boll med benlyft och så en helt omöjlig för mig övning där man liggande på rygg för en boll mellan händer och fötter. Ja, svårt att beskriva men bra träning var det allt och så skönt med någon som peppar, justerar och ffa i dessa fantastiska lokaler till skillnad från vårt källarluktande sunkiga 4H-gym.
Väl hemma gjorde jag en jättegod röra som är full med nyttigheter ffa protein:

1 burk avrunnen tonfisk
1-2 msk lättmajonäs
½ hackad rödlök
½ dl keso
salt, peppar
dill efter smak

Mycket god att äta som den är eller på en knäckemacka.
Majonäs är inte så ohälsosam som man skulle kunna tro - innehåller äggula + olja dvs bra fetter. Bäst självklart om man gör den själv för lättvarianten innehåller väl en massa tillsatser!

8 kommentarer:

  1. Bra jobbat Magda!! Det är kul med en PT och nya program!!
    Vaddå majonäs?? Kör du inte ISO? Man får inte äta majonäs hi hi...

    Kram på dig.

    SvaraRadera
  2. Låter jättekul med med pt! Kör hårt :)

    SvaraRadera
  3. Låter som ett bra träningspass!

    SvaraRadera
  4. Du kämpar på så bra, och snyggare och snyggare blir du för varje år. Vad är hemligheten? Jag blir bara rynkigare och eländigare :-)

    SvaraRadera
  5. Du är verkligen fantastiskt entusiastisk! Och en toppenträningskompis. Å så har du en uppskattande make på det - vilken tur du har. Jättekram och tack för igår. Sannen

    SvaraRadera
  6. Låter verkligen som ett tufft PT pass - och du viker dig inte för tuffheter. Snyggt jobbat!

    SvaraRadera
  7. Hej!

    VAd roligt att du vill vara med i min utlottning! Lycka till!

    Önskar dig en mysig helg!

    Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  8. Vilket gott recept. Härligt att du är så målmedveten. Kan jag få låna lite av din målmedvetenhet?

    SvaraRadera