söndag 15 november 2009

Det här var j*****t....KUL!

Jag har haft svårt med mina träningsmål på sistone. Med löpningen är det fortfarande lätt att definera dem - springa snabbare och ffa längre. Med vad är målet med min styrketräning? Det var lättare för drygt 1 år sedan när jag hade som främsta mål att tighta till kroppen efter två graviditeter men nu när jag är nöjd med vikten och utseendet på musklerna blev det svårt. Det är klart - jag vill bli starkare men hur mäter jag det? Jag vill liksom ha mått på styrka i vardagen för att ha som mål att bli stark för styrketräningens skull håller inte riktigt för mig. Och i vardagen har jag ett jobb där jag inte behöver styrka, jag har en bra rygg (aldrig ont - peppar peppar...)och på fritiden orkar jag leka med barnen, bära ved, kratta mmm. Jag har ett litet mål med armstyrkan och det är att klara yogan bättre och det märker jag nu efter lite tuffare styrketräning att planpositionen blir bättre och bättre och jag blir mer och mer uthållig. Och så kan jag ju alltid fortsätta att shapa upp kropen så jag kommer in i en underbar men tight kinaklänning. Men några andra mål har jag inte haft vilket tärt lite på motivationen. Tills jag såg det här - brutal 500 rep workout! Det är verkligen inte att leka med som Anna skriver i sin kommentar. Nä, inte att leka med men j*****t inspirerande och kul! Nu har jag som mål att klara alla 500 reps! Jag vet, det blir ju lite som att bli stark för att klara av en träning men det får duga som mål just nu! Ikväll körde jag 250 reps på ca 20 minuter i bra tempo och jag lovar - svetten rann boktsavligen av mig! Så hur många veckor tror ni att det tar om jag tränar typ 2 gånger per vecka för att nå målet på 500 reps?

För övrigt har helgen varit skön om än lite blöt och mörk. Här ute på landet är det verkligen becksvart nu och de första julbelysningarna + advenstljustakarna har tänts. Jag vet - tidigt men ni som bor i stan fattar inte hur mörkt det blir här ute 6 månader per år!
Igår blev det en skön runda på 11,5 km och ikväll väntar ett litet yogapass före sänggående.

Och snart ska jag komma med nästa veckoutmaning som är lite annorlunda so stay tuned!

2 kommentarer:

  1. wihej. skoj utmaning!! vill du mäta dina muskler så kör kalipermätning lite nu o då kanske?

    SvaraRadera
  2. Sara: var gör man det nångonstans? Brukar du köra det? Jag vill helst mäta i något "verkligt" som en övning, syssla inte så mycket i sifror egentligen men tack för tipset!

    SvaraRadera