torsdag 19 november 2009

Härliga yoga

Det har inte varit så många yogapass senaste veckorna - på morgonen sover jag istället lite längre och hinner bara ibland med lite solhälsningar och på kvällarna saknar jag riktigt motivationen. Men det där med motivationen...det spelar inte någon roll om det är löpning, yoga eller styrketräning - i perioder har jag så svag motivation att jag ifrågasätter varför jag överhuvudtaget tränar. Jag sitter där och drar fram alla "emot" som trötthet, tidsbrist, brist på resultat mm. Riktigt sorgligt. Säkert många som känner så under de mörka månaderna. Mia skriver bra om detta och hur man hittar tillbaka till träningsmotivationen.
Jag säger: "tänk inte - just do it!" Gå på rutin. Och det är alltid så att mitt i ett "påtvingat" träningspass känner jag glädje, styrka, lugnet - motivationen att fortsätta. Då är alla hinder löjligt små och oftast motbevisade på tusen sätt. Så var det även idag under kvällens yogapass.
Det blev lite mer än bara ett gäng solhälsningar. På ca 1 timme gjorde jag i stort sett hela programmet som vi hunnit med på yogakursen! Inklusive ett par vinyasa. Med glädje märkte jag igen att jag kommit en bit på vägen - att jag är vigare och starkare, att andningen och balansen är så mycket stabilare än i början och att det meditativa lugnet infinner sig snabbt!
Mitt nya mantra: "Tänk inte - just do it!"

krigarställningen

3 kommentarer:

  1. "tänk inte - just do it" är inte det också nån slogan för nått sportmärke typ Nike eller nått?
    Härligt att du börjar känna resultat av din yoga...

    SvaraRadera
  2. Amen! Practice and all will come, eller hur säger ni inom Ashtangan? :)

    SvaraRadera
  3. Exakt. När vi bara gör så kommer allt det andra efter. Det är rätt skönt att bara vila i den insikten.

    SvaraRadera