fredag 20 november 2009

Deckarlöpning


Jag har börjat läsa en ny blodig och alldeles förskräcklig deckare - "Hypnotisören". Egentligen läser jag inte utan lyssnar på den i bilen till och från jobbet. Spännande men riktigt läskigt!

Kommer idag eftermiddag till Vallentuna IP och ser direkt att elljusspåret inte är tänt - det är becksvart i spåret. Går till vaktmästaren som konstanterar att säkringen har gått och fixar den. Jag ger mig ut och njuter riktigt av det mjuka spåret som ligger inbäddat i det oranga ljusskenet från strålkastarna. Pang - efter 500 meter slocknar ljuset och det blir jättemörkt. Jag är helt ensam i spåret i skogen. Tankarna börjar snurra, andhämtningen blir häftigare, adrenalinnivån stiger och jag ökar steget - det kan ju faktiskt finnas en läskig typ här någonstans bakom en gran. Tankarna snurrar men det rör sig mest om hur jag ska få till min mil denna eftermiddag, ska jag bara ta bilen hem och köra där eller springa runt på gatorna i Vallentuna? Som tur är så tänds lyset igen efter ca 2 kilometer och jag kan i lugn och ro fullfölja milen i terrängspåret!

Och nu en välförtjänt fredagvila - mys och pys på er!

5 kommentarer:

  1. Åh det låter så underbart och så bra beskrivet....ända tills ljuset släcks...
    ungefär som en spännande bok;-)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Oh shit,jag skulle sk--a på mig av fasa! Det är ju så kul när man hittar en bok som fängslar en, men att dra ut i ett mörkt löparspår direkt efter...ja då skulle mina nerver ligga utanpå i allafall! Hmmm... ska nog testa, det kan ju bli en bra miltid å andra sidan! Trevlig myshelg på dig med!!! Kram!

    SvaraRadera
  3. Uff jag är riktigt mörkrädd om jag är ensam ute och springer!

    SvaraRadera
  4. Jag lyssnade också på den där när jag sprang tidigare i höstas. Dock inte i beckmörker, men väl i grtt dunkel och bland vinande träd. Lite rädd blev man allt :)

    Men den var bra!

    SvaraRadera
  5. Har läst den boken också här i höst och den skrämde upp mig rejält...Tufft av dig att ändå springa, det skulle jag nog inte vågat :)

    SvaraRadera