tisdag 10 november 2009

Löptur med armstyrka och äventyr

Nu har äntligen infektionen i handen lagt sig och jag är mig själv igen... förutom att jag åter blivit PS3-änka då maken har krupit ner i sin grotta och spelar ett nytt krigsspel. Nåja, då kan jag med gott samvete sticka iväg på en springtur. Vanligtvis brukar jag ha springsällskap på tisdagkvällar men kompisen kunde inte så jag lånade istället grannens hund. Vi är rätt så samspelta vid det här laget och kan varandras signaler. Men idag blev jag helt tagen på sängen när vi vid 3 tillfällen fick hundmöte och Ecco ( ca 35 kilos golden) bara drog allt han orkade och skällde som bara den. Där fick jag lite styrketräning för armar och rygg kan jag säga. Jag tänkte lägga till lite plankor och utfall för komplett styrkepass men njöt istället av en lugn lunk i total mörker denna ljumma novemberkväll. Hoppas detta perfekta springväder fortsätter så länge som möjligt, barnen får klara sig utan snö i år!
Efter springturen (det blev 9 km) och den ljuvliga duschen, var det dags för återhämtning! Idag blev det ett glas mjölk med lite proteinpulver (köpte ett nytt idag, neutral smak) och lite upptinade hallon för smakens skull. Ja, smaken var ingen höjdarupplevelse men vad gör man inte för sin kropp? jag kan oxå tipsa om en nyhet i ICA:S frysdisk - flera sorters bär i samma paket - goji, havtorn, blåbär, björnbär, tranbär samt vinbär. Kan man ha bättre källa till C-vitamin i dessa baconsnuvetider? Blanda med proteinpulvret eller som jag gjorde till frukost - med lättkesella och valnötter! MUMS!
klarar míg inte utan frysta bär hemma...

Och apropå det - veckans utmaning, som nu fått en egen rubrik i högra fältet, hur har det gått med den? Jag inser att det är svårt att just sova i 8 timmar då vi går upp till lillkillen ett par gånger per natt men för mig som har lätt att fastna i "göranden" av "massa saker" är det bra att ha som mål att försöka vara i sängen ca 8 timmar per natt. Inatt blev det åter 7,5! Hur går det för er?

3 kommentarer:

  1. Då kan du ju inte sitta uppe till 23 varje kväll gumman :-)

    SvaraRadera
  2. Bättre inatt :) Nu är jag med i matchen igen, 8 timmar i sängen.

    SvaraRadera
  3. Oj. Känns omöjligt. Är nöjd om jag kommer upp i sju timmar. Fast visst skulle jag behöva åtta timmar. Alltid!

    SvaraRadera