onsdag 11 november 2009

Minnen

Jag närmar mig 40-års dagen med stormsteg, nu är det bara en dryg månad kvar och jag märker för varje dag hur jag åldras. Jag har plötsligt blivit stel i nacken när jag försöker vända mig om och se i spegeln hur rumpan ser ut i de nya jeansen (får nu lita fullt på makens omdöme!), ögonen kan inte längre se så bra på nära håll och jag ska be om terminalglasögon och igår gjorde jag ett hälsotest och kollade kolesterolet med mera! Jag har blivit nostalgisk oxå och vill gärna titta bakåt på min barndom och blev därför extra glad idag när jag överraskades med en fin present från Piratfarsan - han ska scanna in alla 800 diabilderna som min pappa tog under min och syrrans uppväxt. Jag hoppas kunna titta på dem tillsammans med familjen lagom till jul! Jag har inte sett dem alla på säkert dryga 20 år - jag är så nyfiken på hur jag kommer att tolka dem nu!
Till dess får jag hålla till godo med dessa fantastiska fotografier som skildrar Chicago på 50-talet. Tar er tid och låt ögonen vila på var och en av dessa vackra svartvita bilder - de talar till en!
Fantastisk kvinnlig fotograf som dog i våras och blev "upptäckt" av en slump nyligen genom att negativ hittades på en loppis.

Dagens träning: 1 timma på gymmet med nya PT-programmet
20 min yoga
Sömn: 7,5 timme (ikväll ska jag lägga mig lite tidigare!)

5 kommentarer:

  1. Nejdå inte åldras du inte!!! 40 är ingen ålder! Och du är säkert bara 23 inombords, precis som jag :)

    SvaraRadera
  2. FANTASTISKA bilder, tack snälla för tipset.. den bloggen ska jag följa. Vilken skatt han hittade.

    Om det är nån tröst så syns det inte på dig att du ska fyllla 40. Tvärtom verkar du vara mer aktiv än en del 20-åringar jag känner. Men vilken superfin present från piratfarsan.

    /Liv

    SvaraRadera
  3. Oj vilka fina bilder! Ålder är bara en siffra, resten är upp till dig!

    SvaraRadera
  4. Fantastiska bilder. Tack för tipset. 40 år är väl inget, det är väl då allt börjar?

    SvaraRadera
  5. Spännande med alla diabilderna. Bara att jag förstod vad det var avslöjade min höga ålder ;)

    Tittade på din profilbild och där ser du fortfarande lika ung ut?
    Och eftersom du är löpare så är det ju 30 egentligen :)

    SvaraRadera