söndag 22 november 2009

Morgonmil

Söndagar är sköna - det är då jag får, som enda dag i veckan, en liten sovmorgon. Har jag tur och barnen är tysta så kan jag sova ända till 8:30! Det ni! Så var det imorse. Passade på när hela familjen var upptagen med sitt (läs: lekte) och efter en snabb standardfrukost (havregryn+keso+frysta hallon+kaffe) begav jag mig ut i morgonsolen för en morgonjogg. . Jag tog en annan rutt än vad jag brukar och sprang in på några grusvägar som jag annars inte vågar ta under mina kvällsturer. Inte så mycket för läskiga typer utan för att inte stuka/bryta fötterna i något otäckt väghål. Åh så skönt det var. De första 3-4 km tog jag det som vanligt lugnt och hittade rytmen och som vanligt efter ca 7 km så var "spring-maskinen" igång och jag befann mitt i ett härligt samspel ben-andning-pannben. Det blev en mil innan förmiddagen hunnit bli halvgammal. Nu lite vila efter lek med barnen och lunch. Ikväll väntar ett styrkepass med granntjejerna! Vilken söndag!

2 kommentarer:

  1. Glömde fråga dig idag gumman var du sprang, vilken tur att vi har internet och bloggar bägge två så vi vet vad den andre gör ;-)

    SvaraRadera
  2. Vilken superdag och härlig start med sovmorgon och löprunda. Dessutom ett pass på kvällen! Gott jobbat.

    SvaraRadera