onsdag 23 september 2009

Tuff onsdag!

Mina onsdagar är tuffa då de innehåller 2 pass. Idag blev det extra tufft när jag tog ett shoppingpass på lunchen - bra tempo, bra val och ffa en lätt plånbok efteråt. 3 outfits på 45 minuter måste vara ett nytt PB! Tack Kappahl!
På eftermiddagen var det terränglöpning i spåret bakom Vallentuna IP - varmt och skönt. Tog 2x5 km på tunga sega ben, träningsvärk kvar sedan gårdagens löpning men även från yogan! Det är 3-4 mördande backar de sista 2 km men det såg jag som bra träning inför LL på lördag. I slutet på första varvet gjorde en tempoökning när jag passerade en krallig tatuerad man (haha, inte Piratfarsan om ni undrade!) och överfallstanken dök upp snabbt. Sånt tänker jag aldrig på när jag springer hemma, där känner jag mig trygg men här i ett spår som är så inbjudande... , jag kutade därifrån i 4-minuterstempo! ;o)
I slutet på andra varvet blev jag passerad av en ungdom som säkert "bara" värmde upp i 4:30-tempo men jag tog rygg på honom och fick på så sätt ett snabbt avslut på min plåga till runda!
Och nu hemma igen efter en timmes styrketräning! Det kännsverkligen att min kropp fått jobba idag - skönt! Nästan vecka är det dax att träffa PT och byta program - det blir spännande inte minst att det blir andra gången inom loppet av en vecka som jag kommer att besöka Lidingö där jag annars inte satt min fot sedan 15 år då jag hade ett kneg som städerska i en fin familj!
Go´natt!

9 kommentarer:

  1. Haha jag gillar hur du berättar om din dag! Kul att du kunde springa bakom ungdomen!! ;) Bra pass du hade!
    Lycka till på helgen!

    SvaraRadera
  2. Trodde helt klart att den krallige mannen med tatueringar var Piratfarsan... Mest för att du passerade honom ;)

    Ses vi på lördag undrar den gamle mannen?

    SvaraRadera
  3. Lycka till med LL!! komme rinte ihåg om du ska springa 15 eller 30.. Jag startar 10.30 med 15km.. :)

    SvaraRadera
  4. Jag startat kl 10.40.. 15 km. Skulle vara kul att träffas, Lotta och Janne men VAR???

    SvaraRadera
  5. Startar också 10:40 vi kan väl träffas vid informationsplatsen på Lidingövallen eller vid starten för 15 km?

    SvaraRadera
  6. OK! Starten då! kl 10?Jag parkerar bilen i Ropsten och tar bussen in till start. Tänker vara där ca 1 timme innan för att värma upp etc. See You!

    SvaraRadera
  7. Ok! Ses kl 10 vid startens inf.
    Nu laddar vi!

    SvaraRadera
  8. Ska hålla utkik efter er kl 10 vid starten! :) Kommer med största sannolikhet ha en knallblå (nästan turkos) tröja. :)

    SvaraRadera