lördag 19 september 2009

Jag är på G!

Det är knappt 7 dagar kvar till Lidingöloppet 15 km och jag tog mig med möda igenom dagens 5,3 kilometerspass! Men från början:
Jag har varit förkyld hela veckan och mitt enda träningspass bestod av 1 timmes styrkepass i måndags. Sedan har jag hostat, snörvlat, svettats mm. Nej, det var inte flunsan utan en vanlig bondförkylning, första gången jag var sjuk på typ 10 år! Jag har haft sånt sug efter att springa, packat ner kläder i väskan men tagit förnuftet till fånga och vilat hemma. Som en följeslagare till utebliven träning dyker tyvärr de dåliga matvanorna fram.
Men imorse kände jag mig frisk och drog ut på en lugn runda. De första kilometrarna kändes benen som rookies och andningen var som på en storrökare men... jag känner min kropp och den vet att jag vet - efter en stund kom benen och lungorna igång och jag kunde sprungit det dubbla. Så det finns hopp på LL i alla fall. Jag ska springa några terrängpass denna vecka och sedan vila!
Sedan har jag bestämt mig att från oktober blir det 3 månaders viloperiod med 3 mil i veckan men lung pass utan intervaller, fartlek mm. Det behöver min kropp just nu! Koncetrationen kommer ligga på bra mat, styrketräning (mera PT-träning!) och yoga.

Förresten - vilken fantastisk dag det har varit idag - sol, sommarvärme, jobb i trädgården, kalas hos grannen och skogsvandring med barnen. Och skogen är full av trattkantareller! Jag älskar hösten!

6 kommentarer:

  1. Vad roligt att du är på G och så inspirerande för mig som har en svacka...

    SvaraRadera
  2. Kul att höra att du är på väg tillbaka.. kunde ha varit jag som skrev det där inlägget! Var också ut på en 5km runda idag efter närmare två veckors vila.. här väntas också LL15 på söndag, hååjaja! :)

    SvaraRadera
  3. Låter bra att du är på G och att det finns hopp för LL.

    Kör på och vila ordentligt så ses vi på Lidingö!

    Och visst har det varit en kanondag!

    SvaraRadera
  4. Visste var det fint väder igår? Jag njöt så mycket igår när jag sprang.
    Ta det lugnt så du orkar bra på lördag! :D
    Jag kommer att ta viloperiod efter Åland!
    Kramkram.

    SvaraRadera
  5. Skönt att du känner dig bättre! Hoppas LL blir en succé!

    SvaraRadera
  6. Nä vad kul att du oxå ska springa 15km, me too :) Känner mig dock inte alls laddad just nu. Har nåt skit i kroppen, så hoppas verkligen jag blir pigg/frisk till lördag. Funderar på hur man ska göra när man "bara" ska springa 15km om man ska kolhydratladda nåt? Tänkte nog äta lite mer kolhydrater än vanligt, men dricka Vitargo kanske är lite väl överkurs?

    SvaraRadera