tisdag 22 september 2009

Fear of the Dark

Man skulle kunna tro att jag är mörkrädd, eller rädd för att blåsa bort i den lätta motvinden. Såsom jag numera håller på (igen!) när jag ska ut och springa på kvällen. Idag hann klockan bli 20.50 innan jag stack ut, i senaste laget för att i tid varva ner och lägga sig inte alltför sent. Men så fort jag stack ut näsan så kände jag den mjuka varma vinden och benen bara sprang. Idag hade jag hundsällskap... en draghund kan man säga - först är han pigg och drar mig och de sista 2 km burkar han hamna på efterkälken och då är det min tur att agera dragdjur. Men det är bra med sällskap. 6,6 km... ligger rejält efter i jogg-statistiken men det gör inget. Så länge jag springer så är allt bra...

6 kommentarer:

  1. Nu är det höst och det är svårare att gå ut på kvällerna och springa! Men det är bara att köra på!
    Bra jobbat! Är du redo till söndag?
    Kramis.

    SvaraRadera
  2. Lite mjukstart får vi ju detta år, då det ännu har varit så pass varmt väder. Och ni verkar ha en bra deal hunden och du; ingen snyltar på den andra liksom :)

    SvaraRadera
  3. Att komma ut är det viktigaste! Bra jobbat!

    SvaraRadera
  4. Känner igen de sena kvällarna men vad ska man göra? Jag brukar vara mer nöjd med att jag faktiskt kom ut än att jag sprang. Är det mestadels ashtangyoga du utövar? Jag har sugits in i yogan och lånat en bok på bibblan om Ashtangyoga och igår gjorde jag solhälsning A för första gången:)

    SvaraRadera
  5. Starkt jobbat att komma ut så sent. Jag brukar vara "död" vid den tidpunkten, alternativt vrålhungrig.

    SvaraRadera
  6. Conny: Ja, det blir en minst 3 mån viloperiod där jagg kommer löpa i komforttempo. JAg ser LL nu till helgen som ett pass, ska inte slå nåt PB eller så!

    Snorkis: ja, det är så ljummet på kvällarna ännu. Bävar lite för iskylan men det gick ju bra i vintras!

    Johan: precis, gäåller bara att sticka ut näsan först!

    Anna: vad spännande med yogan - jag kör oxå ashtanga och körde själv i ca 5 månader. Ett par minuter andning åtföljt av 3-5 solhälsning A - ja, då är dagen räddad för mig! Vill du ha tips på böcker?

    Andrej: Jag blir vrålhungrig efteråt...sitter fortfarande och äter efter mitt dubbelpass idag!

    SvaraRadera