onsdag 9 september 2009

Borde kanske könstesta mig?

Jag är kanske inte i samma löparklass som Caster men efter dagens terrängrunda i spåret bakom VIP (=Vallentuna IP) undrade jag om könstest inte vore nödvändigt ändå. Hur kan man annars reagera när jag lyckades springa dryga 9 km utan bh (den låg i tvätten) och utan att det hoppade och guppade under tröjan! Nåja, det finns tydligen fördelar med att vara planka - som att man kan spara in på sportbh!

Terrängspåret sprang jag för första gången idag, rekommenderat av Piratfarsan som tydligen är stammis där. Skönt spår, kuperat vilket ger bra träning inför Lidingöloppets 15 k om några veckor. Skönt för benen att springa på mjukt underlag och lite mer varierat. Måste upprepas! Det var jobbigt att springa dock, inte för att benen var lite trötta efter gårdagens löpning, inte heller för att jag blev omsprungen men för att det var svamp överallt - blodriskor, soppar mm. Ni förstår, för en svampplockarfantast är det sååå svårt att bara springa förbi. Brukar ni oxå känna hur det doftar svamp i skogen? Världens bästa lukt så här på hösten!

4 kommentarer:

  1. Bra träning inför 15K.
    Känner doften ibland men vågar ju aldrig plocka.
    Jo, faktiskt ibland på ICA eller andra säkra ställen... ;)

    SvaraRadera
  2. Hej Magda! Jaaaa, jag känner doften ganska ofta, jag älskar det!
    Men jag stannar inte medan jag springer utan jag kommer tillbaka sen ;)
    Vad kul du hittade ett bra spår att träna!!
    Ska ni springa på söndag då?

    Kramis.

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt inlägg! För mig är löpning utan BH helt omöjligt trots att jag utan BH nästan ser ut som en planka. De är liksom långa och platta och smashar mig i ansiktet om jag skulle testa springa utan stöd.... ;-)

    SvaraRadera
  4. Skulle själv inte ha något emot att vara lite mer planklik...för mycket av det goda och alltid alltid bh!

    Svamp - skogens guld - skulle aldrig kunna springa förbi tror jag. Å andra sidan - är ju heller ingen löpare :)

    SvaraRadera