lördag 5 december 2009

Spring i benen?

Jag vet inte om jag ikväll förväxlade trötta sega ben med sprittiga och springsugna ben men jag var bara så sugen på en kvällsrunda. Trots gårdagens 12 km terrängpass och trots att det duggar blötsnö och trots att det är lördagkväll. Jag blev nog sugen när maken tog en runda med grannens hund för att få ihop sina steg (han är med i tappa.se) medan jag själv höll på att dåsa till i soffan med jag och barnen tittade på årets julkalender. Dåsigheten berodde inte bara på en tuff vecka på jobbet men nog ffa på ett något ökat kolhydratintag under dagen - jag skyller på fantastiska hembakta lussebullar som jag äldste sonen rullade ihop i eftermiddags. Mums.
Sagt och gjort - det blev en blöt och lugn runda på 8,5 km. Nu sitter jag nöjd och nyduschad i min nya Puma-hood (den är rosa!). En bra dag har det varit!

4 kommentarer:

  1. Gaaah, en rosa Pumahood kan ju liksom inte bli fel!!! Låter hur bra som helst!

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat att komma ut även dagen efter terräng...
    Så jag förstår att du var nöjd i din rosa Puma-hood :)

    SvaraRadera
  3. Man måste verkligen älska att springa när man ger sig ut i blötsnön...blir imponerad!

    SvaraRadera
  4. Åh, känslan av att ha klarat av ett jobbigt pass är helt underbar!!

    SvaraRadera