måndag 28 december 2009

Man tappar lätt

Har inte tränat alls senaste veckan! Om man nu bortser från lite plankor och armhävningar som ingick i veckoutmaningen. Ovanligt för mig men jag har varit genomförkyld. Imorse gjorde jag lite yoga före frukost och märkte hur stel jag var samt att jag inte var lika stark i ryggen som vanligt. Vågar inte tänka på hur det kommer kännas när jag styrketränar eller springer senare denna vecka! Vad lätt man tappar de hårt förvärvade musklerna och smidigheten! Och vad snabbt man blir lat att tycker att horisontellpositionen i soffan framför TV:n är den optimala!
Back to vardag, tack!

2 kommentarer:

  1. Jaaa, man tappar direkt!!
    Men tänk på känslan man får efter varje träning!!
    Du är tillbaka och snart på g igen!!
    Kom igen Magda!!
    Det kommer att bli ett spännande år 2010!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Som tur är, är det ju ganska lätt att få in de bra rutinerna igen när man börjar leva enligt vanliga vardagen igen.

    Grattis på födelsedagen i efterskott!

    SvaraRadera