tisdag 29 december 2009

Teknikträning

Det har varit en usel dag på många sätt men redan mitt på dagen bestämde jag att den skulle avslutas på rätt sätt - med löpning. Jag har varit genomförkyld senaste veckan och sista gången jag sprang var för 9 dagar sedan!!! Ofattbart lång tid. Jag trotsade min lathet, min envisa nästäppa, träningsvärken från gårdagens benpass och kylan ute. Jajamen - det var minus 15 här ute på landet! Påklädningen tog säkert en kvart (understället grävdes fram), att förbereda min nya IPod en kvart till! Som vanligt var det svåraste att ta sig ut genom ytterdörren - sen var det som vanligt förutom att det var klart, nästan fullmåne och att min andedräkt frös fast i mitt ansiktshår! Löpningen blev tung efter ca 2 kilometer - jag frös inte (lite bara i ansiktet och tummarna) men det var tungt med benen och jag kände mig trött. Tur att jag hade peppande musik att springa till. Det blev en kort runda på knappt 6 km i ca 5:40-tempot. Nu när jag har koll på distans och tid blir det mer teknikträning dvs träning med hi-tech! ;o)
Måste dock kalibrera min IPod som tyckte att jag sprang 400 meter längre än vad jag gjorde!
Och nu väntar duschen!

6 kommentarer:

  1. Visst är det vid sådant här "extremväder" som man känner sig extra mycket som en "riktig" löpare?! :)

    Det är alltid kulmed teknikprylar till springningen också! :)

    SvaraRadera
  2. Men det är ju alltid seeegt att komma igång efter förskylning. Bra av dig att bara kasta sig ut i det sådär.

    SvaraRadera
  3. Bra att du kom iväg! Du ser lite trött ut på bilden tycker jag...stor nyårskram till dig ♥

    SvaraRadera
  4. Härligt att förkylningen börjar släppa! här har det också varit löpvila, dock inte total vila ändå.
    Gott nytt år!!!

    SvaraRadera
  5. Gott Nytt på dig! Jag sparar löpningen till den 1/1. Eller, löpning och löpning. Jag joggar.

    SvaraRadera
  6. Hoppas att du mår bättre nu!

    Ett riktigt Gott Nytt År på dig!

    SvaraRadera