söndag 13 december 2009

Adventsjogg

Eller snarare: lussejogg! Det var inte svårt alls att bli motiverad till kvällen runda. Dels har det varit mycket stillasittande hemma under helgen (inte ens minstingen ville vara ute längre än 20 minuter idag!) dels hade jag lite att förbränna efter en eftermiddag i köket idag! Jag och 5-åringen gjorde en fantastisk riddarborg av pepparkaksdeg och godis, det blev till att slicka av lite sliskig kristyr från fingrarna och knapra på avskurna degkanter. Sedan experimenterades det fram underbart len saffransglass med grantäppelkärnor och hallonsås till efterrätt. Mmmmmmm....jag lovar - det var jättegott.
Och kvällen runda var mycket behaglig med ovanligt pigga ben och fyrbenta sällskap i total mörker, då är det just nu hos oss på landet! Och nu ser jag att det är bara 1,1 km kvar till årets mål att springa 120 mil! Bra jobbat gumman säger jag till mig själv och klappar mig lite på axeln.
Imorgon kommer veckans utmaning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar