torsdag 29 oktober 2009

Trött, tröttare...

PIGGAST!
Jajamen! Trots att flera tidningar basunerar ut att denna vecka är folk som tröttast i Sverige så är jag ovanligt pigg. Är det den stundande fullmånen? Eller kanske är det att motivationssvackan är över? Kan det kanske vara kostomläggningen mer mer protein och veggomat? Eller är det bara som vanligt att jag ska vara tvärtemot alla andra?
Hursomhelst så är det härligt att känna sig så pigg i höstmörkret även om det är svårt att komma upp på morgnarna. På jobbet flyter det på bra och jag är förvånad just nu över en enorm simultanförmåga ( som jag iofs tycker inte man ska ha - man ska göra en sak i taget!) och total avsaknad av stresskänsla. Jag njuter så länge det varar.
Ikväll blev det ett underbart långpass i skön kyla med skön musik i öronen och månen som lykta - totalt 13,5 km! Jag har senaste veckan känt av mina fotleder och hälsenor och idag även högra benhinnan så jag får lägga in lite mera strech av underbenen samt tåhävningar i fortsättningen.
Gonatt!

4 kommentarer:

  1. Underbart att NÅGON är pigg! :)

    SvaraRadera
  2. Härligt att vara pigg! Det är bara att njuta!!

    SvaraRadera
  3. Jag har också känt att tröttheten inte varit förlamande denhär veckan, fast jag vet ju att det bara beror på att vi fick en extra timme i söndags :)

    SvaraRadera
  4. jaså, var det därför jag var så trött i veckan!!?? Härligt att du är piggelin, jag ska anamma din känsla nu jag med inför kommande vecka!

    SvaraRadera