tisdag 13 oktober 2009

Sällskap

I vanliga fall om jag har sällskap på mina löpturer handlar det om ett lurvig fyrbent sådant som lystrar till namnet Echo. Idag var jag djärv och testade något nytt - mänskligt sällskap!
Det är inte bara kul att ha en springkompis, man blir lätt irriterad om man måste anpassa sitt tempo för mycket åt något håll. Jag har hittills bara haft en kompis som springer i ungefär samma fart som jag. Och idag sprang jag med den andra som dessutom, precis som jag, gillar längre distanser. Hon har en mara och ett LL 30 km bakom sig vilket är ju mer än vad jag kan skryta med! Tänk så bra för mig! Nu är tisdagskvällarna öronmärkta för "löpning med sällskap".
Idag blev det 8,5 km i skönt lugnt tempo om än flåsigt då jag inte kan hålla truten! ;o) Det var snö och regn och hagel - men vad gör det när man är varm inombords!

3 kommentarer:

  1. Jag hade ju skrivit en kommentar till dig men den bara kom bort! Jag ville bara skriva att jag tyckte du var grym som gav dig ut i det vädret. Det hade ju varit så lätt att bara skita i det. Bra jobbat!

    SvaraRadera
  2. Jag har oftast sprungit med personer som har varit bättre än jag o det har varit otroligt peppande.. sen vet jag inte om dom har tyckt att det har varit jobbigt att springa med mig ;)

    SvaraRadera