söndag 25 oktober 2009

Alternativ träning

När jag nyligen skrev om mitt allmänna motstånd för större fysisk ansträngning så jag fick jag förslag på att ägna mig mer åt alternativ träning. Det är sant - mina veckor ser i stort sett likadana ut: måndag - yoga, tisdag - löpning på kvällen, onsdag - styrketräning, torsdag - yoga eller vila, fredag - löpning i terräng, lördag - vila och söndag - löpning + ev lite styrketräning. Det jag varierat är längden och intensiteten men upplägget är oftast detsamma. Inte undra på att jag tröttnar.
Men det är inte så lätt att få till alternativträning: jag bor ca 2,5 mil från tätorten där ett par gym med olika pass finns. Inga pass finns tillgängliga i anslutning till resan hem från jobbet. Är jag borta för mycket under barnens vakna tid så får jag dåligt samvete.
Så det gäller att härda ut och hitta på alternativpass i närmiljön. Igår blev det en del krattande ( här jobbar man med rygg och armmusklerna men jag misstänker att hela core-området jobbar på) och sedan svingade jag de lurviga på lokal Halloweenfest (benträning). Idag kompletterades detta med sedvanliga löpturen + sedvanliga styrketräningen. Känner mig rätt så nöjd faktiskt!
Ny vecka och nya utmaningar väntar!

1 kommentar:

  1. Ja, kratta det är definitivt träning det också. Ska nog ta och städa och träna framåtböjar och benutfall nu...
    kram

    SvaraRadera