lördag 10 oktober 2009

Flow eller en rallarsnytning i spåret


Efter den stora festen förra veckan skulle man kunna tro att luften gick ur mig men faktiskt blev det tvärtom. Jag har lite flyt just nu och ffa mycket energi. Detta trots att det är tokmycket på jobbet (jag är ansvarig för vaccinationen!) och en del därhemma - på något sätt lyckas jag hålla stressen på behörigt avstånd. Kanske är det yogan som skänker mig sådan lugn - de senaste 2 vekorna har jag yogat i stort setta varje dag. Inte alltid så långa pass, ibland bara 5 solhälsningar men jag tror ändå att det är det som gjort skillnaden. Det är så skönt att ha denna ständiga känsla av tillfredsställelse och ro i själen utan att tankarna springer iväg mot framtiden, en känsla av här och nu.
Senaste veckan har jag lyckats med allt (nåja,sitta i lotusställning kan jag inte ännu!)- till och med flera produktiva (yeak!) rallarsnytningar igår eftermiddag medan jag med pigga ben tog mig genom terrängmilen i spåret bakom Vallentuna IP. Jag tog det lugnt för jag har en liten men smärtande upphakning i bröstryggen efter styrketräningen i onsdags, och kunde njuta av spåret, löven, de frusna blåbären i skogen och den kyliga luften som lät mig förstå att 3/4-tightsen har sett nog av denna säsong. Och idag har vi en mysig familjelördag med svampplockning, lek, pyssel mm. "Så här ska man ha när man har det som sämst", för att citera en känd Kårstaprofil!
Imorgon väntar ett långpass... i regnet?

3 kommentarer:

  1. Vad glad man blir av att läsa att du är här och nu det känner även jag att jag lyckas bra med just nu . Däremot är jag SÅ frustrerad på min "nästan -förkylning" som bryter ut så fort jag ska träna utomhus. Varför???

    SvaraRadera
  2. angående tightsen så är de från casall. jag köpte dem inte utan har fått välja ut några favoriter från casall som jag provar, i egenskap av att de numer är en sponsor till min blogg. vet därför inte riktigt var man kan få tag på dem, förutom att jag vet att de finns på casalls egen affär i sthlm. :)

    SvaraRadera
  3. EM: det kan ha att göra med att immunsförsvaret är lite nere - kanske för mkt träning, för lite näring, byte av jobb, stress... You name it!
    Sara: tack! Såg att Löplabet hade såna från Craft till bra pris just nu...invätar lönen!

    SvaraRadera