onsdag 26 augusti 2009

Tusingar

Jag gjorde som Snorkfröken idag - gick in på ICAn efter att ha tränat järnet. Skämdes lite över min kropps odör... speciellt i den trånga kassakön när folk började andas så där fint och ytligt ni vet... Men men - ni undrar säkert vad som skapade denna svettkavalkad?
Jo, jag körde ( är det så klokt egentligen 4 dagar före Tjemilen?) de berömda tusingarna. Har aldrig kört förut , det har varit mest 400-meters intervaller eller fartlek eller backträning.
Åkte till Vallentuna IP efter jobbet och när jag kom fram öppnade sig himlen och jag trodde jag skulle jag få köra i ösregn. Men det klarnade upp och blev riktigt varmt och soligt. Jag kämpade på med intervallerna som ni ser nedan och var helt slut efteråt!

Uppjogg: 2 km 11:31 min
1. 1000 m 4:47 min
2. 1000 m 4:49 min
3. 1000 m 4:48 min
4. 1000 m 4:53 min
5. 400 m 1:45 min
6. 400 m 1:51 min
Nedjogg 1,2 km 7:27

Jag hade hoppats komma ner till 4:30-tempo men det här var ju inte illa pinkat heller, eller hur?
Nu på kvällen blev det oxå lite styrketräning modell PT, dock utan tung benbelastning - lite får man spara sig inför söndagen! Och nu kör jag tvätt på mina träningskläder... med lite ättika i för att ta bort lukten!

11 kommentarer:

  1. Ser ju riktigt bra ut det där... Tror att de ger dig bra fart på tjejmilen.

    När det gäller ICA
    Ett bra knep för att bli framsläppt i kön kan jag tänka mig... :)

    SvaraRadera
  2. Det ser jättebra ut dina tider!!
    Man får ha ett fartintervall pass innan ett lopp.
    Du kommer att göra jättebra tid på söndag!
    Jag hoppas mina ben vill springa lite bättre nu :)

    Kramis!

    SvaraRadera
  3. Jättebra tider ju! Och jag tyckte du luktade underbart när du kom hem :-)

    SvaraRadera
  4. Suveräna tider måste jag säga! Lycka till på Tjejmilen! Jag har kommenderat en kollega som hare på fredag för lite pepp-spring innan loppet på söndag. :) Bara det inte blir ett till lopp i regn..

    SvaraRadera
  5. Gôtt mos som vi säger hemma i Värmland! Bra tider och ett bra pass. Om någon i kön tyckte du luktade mindre gott så kunde de ju ha lämnat nån meters mellanrum, men vi är ju svenskar och det gäller att köa tätt, så tätt som möjligt ibland verkar det som...

    SvaraRadera
  6. Kanonbra intervaller! Jämnt och fint hela vägen. Tusingar är det värsta jag vet.... 400-hundringar kan jag köra om jag är hotad.... ;-)

    SvaraRadera
  7. Verkligen inte illa pinkat! Vad är ditt mål inför tjejmilen tidsmässigt? (Och är man tillräckligt svettig på butiken behöver man inte ha folk som flåsar en i nacken i när man står i kö - bra nu in influensatider!)

    SvaraRadera
  8. Supertider! Du kommer vara grymt snabb på lördag.

    SvaraRadera
  9. Bra jobbat! Och lycka till på tjejmilen!!

    SvaraRadera
  10. Kan man alltså ha i lite ättika när man tvättar träningskläder???

    SvaraRadera
  11. Härligt tjejen! Vilka tusingar! Där fick du till det! Lycka till på Tjejmilen.

    Kram

    SvaraRadera