onsdag 19 augusti 2009

Redan höst???

Ja, det undrade jag igår kväll när jag gav mig ut på min riktigt påtvingade löprunda. Påtvingad för jag var så otroligt trött och ville bara lägga mig och sova men visste innerst inne att det jag behöver just mest då är att ta mig ut en sväng. Det tar på krafterna att leka i sandlådan... jag håller på inskolning på dagis.
Jag undrade vart sommaren tagit vägen när jag stod utanför ytterdörren - det var mörkt, kallt och regnade. Första gången på länge åkte reflexvästen och pannlampan fram!
Backträning stod det på schemat och när det är knappt 2 veckor kvar till Tjejemilen kan jag bara inte softa. Så det blev:
uppjogg: ca 3,5-4 km
backintervaller: 5 st repetitioner i en ca 120 meter lång backe med gång ned
nedjogg: ca 1,5 km
Väl hemma var det en liten stund med dagliga core-övningar! Passet kändes bra så klart och tröttheten var som bortblåst!
Idag nya tag i sandlådan och rutschkanan!
Och ikväll - äntligen PT-träning!!!

4 kommentarer:

  1. Den bästa träningen är den som blir av. Det löste du fenomenalt. Inte illa att springa backintervaller när du var trött. Som sagt, bra jobbat!

    SvaraRadera
  2. Spännande med PT träning ser fram emot att se hur det går för dej :0)

    SvaraRadera
  3. Jag funderade samma i morse när det var 9 grader och jag absolut ville springa i shorts; är det höst? Fast det var ganska skönt i alla fall!

    Tänk vad ett löppass kan göra susen!

    SvaraRadera
  4. Den där kuren du har tagit verkar ha gett effekt på dig... Härligt att var på gång igen förstår jag. Bra jobbat!

    Själv är jag fortfarande däckad efter Midnattsloppet. Men hoppas på att springa igen på lördag.

    SvaraRadera